NA POMOC CZWORONOGOM!!!

Tak samo, jak w świecie Gry o tron, tak i w naszym nadchodzi zima ("Winter is coming"). Mróz powoli opanowuje nasz piękny, nasycony słowiańską "mocą" kraj. Szczęśliwym trafem My, niczym Starkowie, jesteśmy na nią przygotowani. Siedzimy w domach, popijając gorącą czekoladę, herbatę, lub kawę, oglądając przy tym wystrzałowe filmy, jak i interesujące seriale. Również czytujemy książki w świetle dnia, lub nocnej lampki, zagłębiając się w innym, "tym lepszym" świecie.

W dużym skrócie mówiąc, zapominamy o mrozie. Zapominamy, iż mróz, niczym wystrzelony pocisk, potrafi zabić.

Dla nas to codzienność...


...dla nich nie.

Co gorsza pamięć o nich również wygasa. Siedząc bezpieczni za czterema ścianami, zapominamy, iż inni - nie tylko o bezdomnych czworonogach tu mowa - również potrzebują pomocy.

Co gorsza, nie tylko o zabójczy mróz tutaj chodzi.

Byliście kiedyś głodni? Wątpię. Dlaczego?

Pomyślcie o sobie, swoich bliskich i obcych. Wejdźcie do sklepu. Spójrzcie na chleb na półce. Powąchajcie go. Jesteście gotowi go ukraść? Nie? Czyli nigdy w życiu nie zaznaliście głodu.

Teraz spójrzcie w oczy "mieszkańcom schroniska". Wierzcie, lub nie, lecz oni potrzebują jedzenia. Potrzebują również ciepła, nie tylko w sensie fizycznym.

Jesteście gotowi im to przekazać?

W takim razie na co czekacie? Po co wyrzucacie niedokończone posiłki do kosza? Dlaczego pozbywacie się ciepłych ubrań, nie pomagając tym innym? Dla szczurów/robaków? Spokojnie... one to wszędzie coś znajdą (spójrz pod łóżko, to się przekonasz xD).

Stąd apel o de mnie i od innych członków akcji "Na pomoc czworonogom!" - pomóżcie mieszkańcom schroniska!

Jak to zrobić?

Multum opcji napotkacie do wyboru. Po pierwsze, możecie sami ogłosić siebie członkami akcji, tym samym pisząc podobny post na swoich blogach. Po drugie, zajdźcie do sklepu, kupcie jakieś jedzenie dla psów/kotów/innych zwierząt, lub pozbądźcie się tego, którego macie za dużo w domu. Następnie wyruszcie w progi pobliskiego schroniska i przekażcie "życiodajny dar" ich domownikom ". Nie zapominajcie przy tym o starych kocach, jeśli takowe posiadacie!

Moja synteza na dziś-dzień? Cieszcie się swoim "ciepłem", przekazując go innym.

*

Hejka!
 Wybaczcie za ten nietypowy post na blogu, lecz sprawa jest dosyć poważna i zdecydowałem coś o niej napisać. Tym bardziej, iż winter is coming.
  Polecam każdemu zainteresować się akcją i pomóc tym, którzy tej pomocy potrzebują.

2 komentarze:

  1. Hejka. :)
    Zareklamowałeś się u mnie, postanowiłam zajrzeć. :)
    Widzę, że blog jest takim zbiorem wszystkiego, od jakiś opowiadań po twoje recenzje i wszystko inne. Na razie nie czytałam żadnego opowiadania, ale przeczytałam ten post. Fajnie, że piszesz o tym na blogu, bo masz rację. To poważna sprawa. U mne w Gdańsku działa schronisko, w którym psy mają stare budy, a klatki nie są w żaden szczególny sposób osłonięte przed deszczem, czy zimnem. W zeszłym roku zawiozłam tam karmę na zimę i parę starych rzeczy, które dla pracowników schroniska były na wagę złota. W tym roku pewnie zrobię podobnie. :) Chociaż najbardziej bym się ucieszyła, gdybym mogła jakiegoś zwierzaka do domu przygarnąć. :D Ale nie mogę, niestety.
    Rzucę jeszcze okiem na któreś z Twoich opowiadań.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na blogu!
      |Blog jest ogólnie o książkach. Jeśli będą dyskusje, to tylko w tym zakresie (może kiedyś rozszerzę do filmów). Bardzo lubię pisać, więc i opowiadania się znajdą, oraz moje recenzje książek (no i może filmów).
      Włąśnie po to jest ta akcja. Bardzo dobrze, że pomagałaś i pomagasz nadal. Polecam jeszcze podobny post umieścić na swoim blogu, aby dotarło do ludzi :)
      No niestety nie każdy może. Ja na szczęście nie mam tego problemu i mam ze schroniska kota, który mnie nie lubi (xD), oraz psa, który się mnie nie słucha (xD x2). Ogólnie nie żałuję decyzji, jaką podjęliśmy z rodzicami :D
      Rzucaj okiem, a nawet i dwoma. Zapraszam do obserwowania bloga, bo z pewnośćią znajdzie się jeszcze wiele ciekawych tematów do dyskusji (mam już kolejny, ale czekam na kuriera z nowym wydaniem Harrego).
      Pozdrawiam!

      Usuń